birgersblogg.blogg.se

2014-06-06
22:55:00

Sadel på travhästen

Dagen till ära drar jag på mig min rosa pike'. Inte mest för att jag tycker det passar när man lägger sadel på hästen, utan mer för att jag fått vinfläckar på den som inte går bort i tvätten. 
Hur som helst gick det bra med sadel, vi tar det ju lite lugnt så vi satt inte upp utan la bara lite extra tyngd och Maja klättrade upp på en pall för att komma över hästen och vifta lite med armarna. Den enda reaktionen blev en träningssugen häst som jag fick vädra några (34) varv i paddocken. Ida hakade på med ponnyn Bella som numer med travhästen är ler och långhalm....Ler och långhalm, säger man så, eller blandar jag ihop det nu? Ler och långhalm? skriver man långhalm föreslår telefonen Långholmen. Där ligger det väll ett nerlagt fängelse, typiskt.
Travhästen fick ju ett sår på vänster bak så ordentlig travträning tar vi det lite lugnt med ett tag till. Blir sugen på att köpa en häst till....

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: