birgersblogg.blogg.se

2014-05-09
23:44:00

Jihupp som Törnevik sa.

 Ja det gick ju nästan som planerat i hästbranschens första dag. Nu står hon där hemma i stallet hos morsan och farsan, hästen till höger är det, Travhästen även kallad. Hästen till vänster är en s.k ridsportshäst, en kastrerad sådan. Helst skall man inte blanda dessa djur och framför allt så får man inte använda ridsportgrejjer på travhästar eller vice versa. Det sa i alla fall en tidig mentor till mig. Vi får väll se hur det går med det.

Helst så skulle jag ha bjudit på en bild från idag när vi hämtade hästen. Men tyvärr hann jag inte ta kort när jag stolt tar in henne på transporten och hon med lite temprament trippar in och slår huvudet i taket. Kanske ångrar hon sig lite när hon sett mig på närmare håll. Hur som helst så bestämmer hon sig för att att på den här transporten med den här killen (jag) vill jag inte vara och sedemera backar lite fortaren än vad jag är beredd på. Hux flux har jag en lös häst på stallbacken på Årjängstravet. Fick flashbacks till den gången 2004 när jag hade en lös häst på E-18, den gången med sulky. Hur som helst så är hon tillbaka på transporten fem minuter senare efter hjälp från en snäll okänd tjej på travbanan. Jag skämmdes lite och tänkte, hmmm, lyckad start, men skyller allt på orutin från min sida.



Nu skall hon aklimatisera sig i två veckor. Jag, Maja och Ida åker på semster till Spanien och när vi kommer hem så börjar vi matchningen för starten i Eliloppet 2015 (obs skojja)
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: